دوپونت و دوپونط : کارآگاهان سلامت
 
شنبه 28 / 8 / 1392برچسب:, :: 14:7 ::  نويسنده : دوپونت

 

یک پژوهش جالب روی دوقلوهای همسان که در بزرگ ترین گردهمایی دوقلوهای همسان جهان انجام شده نشان می دهد سیگار کشیدن واقعاً انسان را پیر می کند.

در این تحقیق 97 دوقلوی همسان پیدا شدند که راجع به اعتیاد به سیگار نظرات متفاوتی داشتند، یعنی یکی سیگاری و دیگری غیر سیگاری بود. عکس هایی که از این دوقلو ها توسط متخصصان زیبایی و جراحی پلاستیک بررسی شده نشان می دهد در بعضی از مناطق صورت، تفاوت قابل توجهی بین این دو دسته وجود دارد. مثلاً پلک بالایی سیگاری ها افتادگی دارد یا این که چین و چروک بیشتری در اطراف دهان خود دارند.

این تحقیق نشان می دهد مه سیگار اثرات غیر قابل جبرانی بر چهره دارد.

 


منبع: مجله ی دانستنی ها، شماره ی92، 25 آبان 1392، صفحه ی 29.

 

 

پزشکان در یک مطالعه جدید هشدار دادند افرادی که به شدت افسرده هستند یا در گذشته تجربه افسردگی داشته‌اند از نظر زیست‌شناختی سلول‌های پیرتری دارند.

«جوزین ورهوون» از متخصصان مرکز درمانی دانشکده پزشکی دانشگاه VU در هلند و گروهی از محققان آمریکایی با مطالعه و آزمایش روی 2407 داوطلب به این نتایج دست‌ یافتند. بیش از یک سوم از این افراد اخیرا افسردگی را تجربه کرده بودند، یک سوم از آنان در گذشته به افسردگی حاد مبتلا شده بودند و اما مابقی شرکت‌کنندگان سابقه ابتلا به افسردگی نداشتند. در این مطالعه به منظور بررسی علائم فرآیند پیری سلولی از شرکت‌کنندگان آزمایش خون گرفته شد.

در این بررسی محققان روی طول تلومرها که نقطه انتهایی هر کروموزوم‌ها است مطالعه کردند. اندازه‌گیری طول تلومرها در واقع یکی از روش‌های ارزیابی پیری سلولی است. محققان در مطالعات انجام شده دریافتند افرادی که تجربه افسردگی دارند نسبت به اشخاصی که تاکنون افسرده نبوده‌اند طول تلومرهایشان کوچکتر است و در نتیجه بیشتر در معرض پیری سلولی هستند.

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
www.seemorgh.com/health
منبع : ایسنا

 

 به گزارش ايسنا ، به نقل از پايگاه اينترنتي رويترز ، در اين مطالعه بيماران ديابتي كه به مدت 40 روز ، روزانه يك گرم دارچين به رژيم غذايي معمولي خود افزودند ، ميزان قند خون و كلسترول و چربي ها خونشان تا 30درصد كاهش يافت . ( كم شدن ميزان كلسترول ، قند و چربي خون در بدن بيمار ديابتي تاثير مفيدي دارد ) وقتي بدن حساسيت خود را نسبت به هورمون انسولين از دست مي دهد ديابت نوع دوم بروز مي كند . انسولين قند را از غذا به سلول هاي بدن منتقل مي كند تابه عنوان انرژي مورد استفاده قرار گيرد ، در نتيجه مقدار قند يا گلوكز در خون بالامي رود و منجر به خستگي و تاري ديد مي شود . افزايش قند خون در دراز مدت مي تواند خطرابتلا به بيماري هاي قلبي ، نارسايي كليوي ونابينايي را افزايش دهد .



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 43
بازدید دیروز : 16
بازدید هفته : 43
بازدید ماه : 205
بازدید کل : 84960
تعداد مطالب : 70
تعداد نظرات : 56
تعداد آنلاین : 1